Chiptuning auto

Porsche Panamera Turbo

Porsche Panamera Turbo S ‘Comfort en sportwagentechnologie zij aan zij’

4 Portieren. 4 Zitplaatsen. 8Cilinders. Zo ver zijn de concurrenten van Porsche ook wel gekomen. Maar wat dan volgt, is wat een Panamera zo anders maakt. Om te eindigen met dat, wat hem in een Turbo S verandert. De Porsche Panamera Turbo S is niet alleen sportief gezien een rasechte Porsche volgens het vertrouwde concept dat al de Porsche Turbomodellen kenmerkt. Ze onderscheiden zich ook door hun royale standaarduitrusting en hun typische turbotrekjes, aldus Porsche Nederland.

Op dezelfde manier als bij de S-versies van de 911 en Cayenne Turbo hebben de ingenieurs van Porsche ook hier de motorsturing bewerkt en de turbodruk opgeschroefd. Dankzij 0,1 bar extra stijgen het vermogen en koppel respectievelijk met 50 pk en evenveel newtonmeters ten opzichte van de ‘normale’ Turbo. Zo levert de twinturbo-V8 van 4,8 liter voortaan 550 pk bij 6.000 o/m en 750 Nm, een koppel dat constant ter beschikking staat tussen 2.250 en 4.500 o/m. Met de rijprogramma’s Sport of Sport Plus van het standaard Sport Chrono Pack ingeschakeld wordt dat zelfs 800 Nm (over hetzelfde toerenbereik), dankzij een overboostfunctie.

De duw in de rug bij het accelereren is woest en zonder enige onderbreking, met dank aan de uitstekende PDK-versnellingsbak, maar wij van Chiptuning Experience Nederland weten dat het nog beter kan. Onze klant wilde vooral dat er winst behaald werd op het vermogen van deze Porsche Panamera Turbo S in combinatie met een voller en sportiever geluid. Daarbij wilde de klant ook met al dit ‘geweld’ in Nederland onbezorgd kunnen sturen op de openbare weg en vroeg ons naar de mogelijkheden voor radardetectie.

Wij hebben het volgende geadviseerd en aangepast aan deze toch al zeer sportieve ‘sedan’:

–        Vermogensoptimalisatie (chiptuning) op maat;

–        volledig titanium Sport uitlaatsysteem van Akrapovic met geïntegreerde kleppen in de einddemper;

–        inbouw Stinger DSi met integratie in de binnenspiegel en Lasershield (AL G9)

Vermogensoptimalisatie i.c.m. Akrapovic uitlaatsysteem

De Porsche Panamera Turbo S levert dankzij een nog sneller reagerende uitlaatgasturbo met turbine- en compressorwielen van titanium-aluminiumlegering en een door Porsche aangepast motorelektronica standaard 405 kW (550 pk) en een koppel van 750 Nm (800 Nm met overboost).

Wij gingen wederom een stap(je) verder met deze Porsche Panamera Turbo S. Om te beginnen monteerden wij het volledige titanium ‘Sport’ uitlaatsysteem van Akrapovic met geïntegreerde kleppen in de einddemper. Deze Porsche Panamera was affabriek geleverd met het sport uitlaatsysteem van Porsche. Door deze optie aan te vinken bij de aankoop is er een extra knop in de middenconsole verwerkt. Met deze knop bediend u de geïntegreerde kleppen in het originele uitlaatsysteem. Wij hebben het Akrapovic uitlaatsysteem, welke ook voorzien is van geïntegreerde kleppen, aangesloten op deze functie. Het resultaat, een V8 die zich bij alle toerentallen vooral verfijnd uit, met een dof geroffel dat wordt gedempt door de uitlaat. Gelukkig kan hij ook nu weer expressiever worden gemaakt door één druk op de knop van de sportuitlaat. Wat dan volgt is een overheerlijk klinkende V8 in elk toerental met een geweldige roffel bij het op- en terugschakelen.

Na de montage van het Akrapovic uitlaatsysteem hebben wij een softwarematige vermogensoptimalisatie (chiptuning) uitgevoerd waarbij uiteraard ook rekening is gehouden met het nieuwe uitlaatsysteem van Akrapovic. Met motorvermogen is na deze volledige optimalisatie opgedreven tot 635 pk, ofwel een winst van 85 pk. Het koppel steeg naar 840 Nm. Deze Porsche Panamera Turbo S met zijn unieke sound sprint nu in 3,0 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 326 km/h.

Stinger DSI

De Stinger DSI laat de automobilist genieten van onder andere: ritregistratie, traject alarmering, spotlist alarmering, radar alarmering, laser (extra optie) en police check. Dit maakt het mogelijk om comfortabeler te rijden.

Om de Stinger DSI optimaal te gebruiken heeft Chiptuning Experience Nederland deze ingebouwd in de binnenspiegel van deze Porsche Panamera Turbo S. Dit doen wij om de auto zijn exclusiviteit te laten behouden terwijl de berijder de Stinger eenvoudig in de gaten kan houden.

AL G9

Naast een Stinger DSI is Chiptuning Experience Nederland specialist op het gebied van het inbouwen van een AL G9 systeem. Dit is een parkeersysteem dat gebruik maakt van dezelfde laser stralen als de afstandsmeetapparatuur van het leger en de lasersnelheidsmeters van de politie. Verder detecteert de AL G9 ook andere storingsbronnen zoals laserpistolen, bijvoorbeeld van de politie. Deze storingen worden door middel van een piep aangegeven. Zo maakt u dus van uw parkeersysteem een anti laser systeem! De AL G9 beschikt over alle keurmerken die nodig zijn om volledig legaal verkocht te worden.

Contact aanvraag

Is naar aanleiding van de bovenstaande vermogensoptimalisatie uw interesse gewekt? Informeer dan  geheel vrijblijvend naar de mogelijkheden voor uw auto.

Porsche Panamera Turbo Chiptuning Porsche Panamera Turbo Chiptuning

Porsche Panamera Turbo Chiptuning Experience Porsche Panamera Turbo Akrapovic

Porsche Panamera Turbo Stinger DSI

© 2011 Chiptuning Experience Nederland - Disclaimer - Alle prijzen zijn incl. 21% BTW
Xenon verlichting | Auto importeren