Chiptuning auto

Eleganter en meer kracht

De nieuwe Range Rover is op cursus en dieet geweest, want ze is nu zo slim dat ze weet waar ze rijd en zelf de aandrijving karakteristiek aanpast.
Ze is 400 kilo lichter dankzij het toepassen van meer aluminium, wat ten goede komt van het stuurgedrag. Voorheen had ze wat meer de neiging om rechtdoor te gaan dan de hoek om, weten we uit ervaring. Dan nog weegt deze super SUV 2200 kilo maar met de nieuwe electronica aan boord is hier weinig meer van te merken.

De nieuwe Range Rover rijd als een Mercedes S klasse maar kan klimmen als een geit.

 

De motoren
Het instapmodel is de TDV6 diesel versie met een aardig koppel wat je prima van A naar B brengt.
Voor wie wat zwaarder geschut wenst kan voor de TVD8 gaan, en wie aandelen heeft in Royal Dutch Shell neemt de V8 Supercharger met 510 pk, maar je krijgt dan wel een brandstoftank van 105 liter.
Standaard staat de Range Rover op 20 inch maar 22 inch staat nu ook in de optie lijst, verbaast ons want de Land Rover dealers riepen jaren lang dat 22 inch onder een Range Rover of Sport niet kon of werkte.

Er zit ook een hybride versie aan te komen met een aanmerkelijk lage CO2 uitstoot, voor een SUV. Dus dat kan wel eens een prijsvoordeel opleveren gezien de BPM gebaseerd is op de CO2 uitstoot in Nederland.

Werner Budding test de nieuwe Range Rover in Marokko, bekijk de video.

 

Neem contact met ons op

Heeft u een specifieke vraag of wilt u een afspraak met ons maken, dan kunt u op verschillende manieren contact met ons opnemen. Via internet, e-mail of telefoon, net wat u makkelijk vindt.
  • (Maximaal 25 woorden)

© 2011 Chiptuning Experience Nederland - Disclaimer - Alle prijzen zijn incl. 21% BTW
Xenon verlichting | Auto importeren