Chiptuning auto

De Audi R8 krijgt een update

De Audi R8 is al weer 6 jaar op de markt en er is in die tussentijd weinig veranderd aan de looks op het bijvoegen van de V10 en wat ledverlichting na. De toen zo besproken V10 Bi-Turbo is er nooit gekomen, maar de ongeblazen V10 is ook zeker geen straf.

Er was alleen een min punt waar vele R8 bezitters minder tevreden over waren, en dat was de R-Tronic automaat bak. Deze werd omschreven als een langzame suffe automaat bak welke totaal niet bij het sport coupe karakter paste van de R8. Dus een slimme R8 koper ging dan als snel voor de handbak.

Maar nu met de nieuwe R8 lijkt ook aan dit kleine minpuntje een einde te komen met het plaatsen van de S-Tronic bak. Snellere schakeltijden worden bewerkstelligd met 7 versnellingen en het sportieve karakter komt nu meer uit de verf bij deze supersportscar maar ook nogsteeds voor elk dag gebruik. Ik zelf vond de R8 het beste alternatief op een 911. Betrouwbaar, degelijk en niet over de top en uiteraard het Quattro systeem is vele malen beter dan een 911 4S.

 

De nieuwe versnellingsbak met dubbele koppeling doet de R8 wel wat stugger maken in het stads verkeer maar voor het snelle bochtenwerk is de bak perfect en doet niet meer onder aan die van de concurrentie. Prettige voorspelbare en ronde overgangen bij het schakelen welke het weggedrag ten goede komen.

Er is ook een nieuw topmodel bijgekomen de R8 PLUS.
De naam zegt het al, het is een PLUS, en dat betekend iets extra’s bij Audi, iets speciaals en waarschijnlijk gelimiteerd met een batchnummer op het dashboard.

De V10 beschikt over 25 pk meer wat neer komt op 550pk en 50 kilo minder. De gewichtswinst vinden wij wat tegen vallen, ik denk dat dit wel beter gekund had, zoiets als 100 kilo lichter met wat meer carbon en lichtmetalen. R8 V8 430 pk blijft ook nog bestelbaar inclusief de heerlijke roffel.

 

© 2011 Chiptuning Experience Nederland - Disclaimer - Alle prijzen zijn incl. 21% BTW
Xenon verlichting | Auto importeren